Ta emot och betala e-fakturor

Vi ber dig, att du som medlem använder tjänsten e-faktura för en smidigare administration av betalningsflödet samt för att göra det enklare för dig att betala dina fakturor från föreningen. Vår målsättning är att samtliga medlemmar ansluter sig till tjänsten, vilket gör att vi minskar föreningens utskick av pappersfakturor och att bokföringen förenklas, vilket i sin tur bidrar till lägre kostnader och onödig miljöpåverkan. Detta vinner vi alla på i längden!

E-faktura innebär att din faktura från LNS Fiber fortsättningsvis skickas till dig via din internetbank istället för att vi skickar en pappers- eller mailfaktura till dig.

Gör så här
Logga in på din Internetbank och anmäl att du vill ta emot e-faktura från LNS Fiber, bankgiro 539-2717 (finns upplagd i bankens register över företag som använder sig av tjänsten e-faktura). Du behöver ange ditt kundnummer hos LNS Fiber och det hittar du längst upp på senaste fakturan från oss.

När registreringen är klar skickas fakturan direkt till din internetbank, du får alltså ingen pappers- eller mailfaktura i fortsättningen.

Fakturan från föreningen ligger för betalning i din internetbank med alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp ifyllda i förväg. För att betala fakturan väljer du bara konto och godkänner betalningen. Betalningsdatum och belopp kan du ändra om du vill. Banken bevakar betalningen som vanligt och mottagaren får pengarna på förfallodagen.

Om du önskar en papperskopia av din e-faktura skriver du bara ut den.